torsdag 22 januari 2009

Carl Schlyter & Co.

Nu har jag sagt mitt i medlemsomröstningen inför EU-valsedeln. Min röst gick till Carl Schlyter, sittande parlamentariker som jag tycker gör ett bra jobb och har dessutom samma inställning till EU-medlemskapet som jag.


Med på listan finns valberednignens fyra toppnamn - förutom Carl, även Isabella Lövdin och Ulf Holm. Dessutom Bodil Ceballos dock rätt långt ner då jag är lite besviken över att flyktingfrågorna har försvunnit från media sedan Gustaf Fridolin lämnade partiet (kanske inte Bodils fel, men hon är trotsallt ansvarig för frågan i riksdagsgruppen).

På platserna 2 och 5 (Cecila Obermüller och Per Olsson), har jag mina två kandidater till språkrör den dagen Peter och Maria faller för "långtidssittningsparagrafen". På plats 6 och 7 (Max Andersson och Ewa Larsson), två personer som jag har stort förtroend för och som borde stå högre upp på listan, men tyvärr är de högre platserna redan fulla - Max bl.a. för engagemanget i fildelningen och Ewa för kulturen. Slutligen: 8. Birgitta Losman som min mamma föreslog, och 9. Christian Valtersson som inte kommer till Bryssel den här gången men väl om fem år!

Det spännande resultatet presenteras om några veckor.


Inga kommentarer: