måndag 16 juni 2008

FRA

Precis som alla andra måste jag också länka till Mattias Svenssons välgjorda youtube-klipp om FRA-lagsförslaget som ska bifallas/avslås i övermorgon. Den bodströmska integritetskränktningspolitiken måste stoppas. Pressen är hård på de unga liberalerna (läs ex i DN, DN, SVD, SVD eller på tusen andra ställen), och jag tror vi kommer få se att de i slutändan faktiskt röstar utifrån sin övertygelse. Minst fyra ungliberaler måste skakas fram; allt annat vore en stor skandal och bedrövelse.


» Klippet är lite av ett mästerverk. Replikerna är skrivna av nyliberlalen Mattias Svensson (som jag fordom brukade spöa rejält i badminton), och bearbetningen är gjord av någon annan...

» Filmen "I döda poeters sällskap" är en osedvanligt sentimental smörja om flumpedagogik och kunskapsförakt där Mork (från Mork & Mindy) kommer tillbaka till jorden och sätter griller i huvet på unga studenter. Minns att jag smet iväg drygt halvägs in i filmen när jag såg den första gången på bio. (Men det var i och för sig på Armyvision - den provisoriska bion inne på kasernområdet, när jag låg i lumpen).


»
Miljöpartiet är f.ö. det enda partiet som säger Nej (sossarna och vänstern kommer fega ur med reservationer)!

2 kommentarer:

En vanlig $vensson sa...

"en osedvanligt sentimental smörja om flumpedagogik och kunskapsförakt"

Det bor en Jan Björklund i dig minsann. Det trodde jag inte om dig, Gösta.

Mats Berglund sa...

Haha, nej då ingen Björklund här - jag är liberal! Men man kan inte ägna hela sin gymnasietid åt oändliga tolkningar av 1800-talsgubbar. Skolan måste gå vidare, annars kommer eleverna aldrig fram till de spännande, moderna poeterna... Göran Greider t.ex...