lördag 4 oktober 2008

Carl Bildt "byter värld"


Carl Bildt skrev nyss på sin blogg att han från och med idag "byter värld"!

Nu är det inte så dramatiskt som man skulle tro. Men faktum är att han och jag - med den bildtska terminologin - numera delar värld (dock ännu inte värderingar! [n.b.]).

Utrikesministern har alltså "switchat", dvs bytt från PC till Mac.
...efter ett tag fungerar allting enklare, snabbare och smidigare. Den nya världen är alldeles definitivt bättre än den gamla

skriver Bildt själv i en tidig recension, och fortsätter:

Att säga att jag inte ångrar det steget är månadens stora understatement. Min enda kritik av mig själv är varför jag väntade så länge att ta steget.

Nu undrar vi bara hur länge Stockholmsmoderaterna ska vänta på att ta det där steget.

Inga kommentarer: